Το 33% των τροφίμων παγκοσμίως καταλήγει στα σκουπίδια!

Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014 Ετικέτες

Το 33% των τροφίμων παγκοσμίως καταλήγει στα σκουπίδια! 

Ο κόσμος χάνει ή σπαταλάει το 25-33% των τροφίμων που παράγει ετησίως για κατανάλωση, ένα τεράστιο ποσοστό που θα μπορούσε να καλύψει το χάσμα μεταξύ υποσιτισμού και επαρκούς δίαιτας σε πολλές χώρες, υποστηρίζει η Παγκόσμια Τράπεζα σε μια έκθεσή της που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. 


«Το ποσοστό των τροφίμων που σπαταλιούνται παγκοσμίως είναι ντροπιαστικό» είπε ο πρόεδρος του διεθνούς οικονομικού οργανισμού Τζιμ Γιονγκ Κιμ. 

«Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πηγαίνουν για ύπνο νηστικοί κάθε βράδυ κι όμως εκατομμύρια τόνοι τροφίμων καταλήγουν στο σκουπιδοτενεκέ ή χαλάνε πριν φτάσουν στην αγορά» τόνισε. 

Σε περιοχές όπου ο υποσιτισμός είναι ενδημικός, όπως στην Αφρική και τη Νότια Ασία, η σπατάλη αντιστοιχεί σε 400-500 χαμένες θερμίδες κατ' άτομο ημερησίως. Στον αναπτυγμένο κόσμο σπαταλούνται πολύ περισσότερες θερμίδες, από 750 μέχρι 1.500. Όσον αφορά στη θερμιδική απόδοση, το 53% όλων των τροφίμων που χάνονται ή σπαταλιούνται είναι δημητριακά. Ωστόσο, εάν μετρηθεί το βάρος τους, το μεγαλύτερο μέρος των «χαμένων» τροφίμων αφορά στα φρούτα και τα λαχανικά. 

Οι μεγαλύτερες απώλειες καταγράφονται κατά τις διαδικασίες παραγωγής, φύλαξης και κατανάλωσης, ωστόσο τα ποσοστά διαφέρουν σημαντικά ανάλογα με την περιοχή. 

Στη Βόρεια Αμερική το 61% των απωλειών εντοπίζεται στο στάδιο της κατανάλωσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα τρόφιμα που αγοράζονται και αφήνονται να σαπίσουν στα ψυγεία. Σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Βρετανία στο στάδιο της κατανάλωσης μια τετραμελής οικογένεια σπαταλάει τρόφιμα αξίας 1.600 δολαρίων και 1.100 λιρών, αντιστοίχως, σε ετήσια βάση. Στην υποσαχάρια Αφρική μόνο το 5% των τροφίμων χάνεται στο στάδιο αυτό, όμως τεράστιες ποσότητες σπαταλούνται κατά τις διαδικασίες παραγωγής και επεξεργασίας. 

Σύμφωνα με την έκθεση, η πολιτική εφοδιασμού που ακολουθούν τα μεγάλα σουπερμάρκετ μπορεί να υποκινεί την υπερπαραγωγή τροφίμων, ενώ οι διαφημιστικές «προσφορές» ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να αγοράζουν περισσότερα απ' όσα έχουν πραγματική ανάγκη.

πηγη  zougla.gr

0 σχόλια :