Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση!

Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου 2014 Ετικέτες

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση!

Τον κινηματογράφο όλοι τον αγαπάμε και είμαστε έτοιμοι να συγχωρήσουμε σεναριακές τρύπες και λογικά άλματα στις ταινίες που λατρέψαμε.  

Υπάρχουν όμως και κινηματογραφικές πλοκές που απλά δεν μπορείς να τις καταπιείς! 

Κι αυτό γιατί λίγο ο ορθός λόγος, λίγο το επιστημονικό πνεύμα με το οποίο έχουμε γαλουχηθεί και δεν δένει το γλυκό, καθώς η έβδομη τέχνη καταφεύγει συχνά σε σεναριακές υπερβολές ευελπιστώντας να περάσουν απαρατήρητες.  

Κι όμως, το αεικίνητο μάτι και το μαθηματικό μυαλό του κινηματογραφόφιλου όλα τα βλέπει, όλα τα αναλύει και τίποτα δεν καταπίνεται αβασάνιστα.  

Κι έτσι σε πολλά φανταστικά σύμπαντα δεν βγαίνουν τα νούμερα, καταστρέφοντας σύσσωμη τη μυθολογία της ταινίας. Όπως για παράδειγμα.

«Harry Potter»: Ο πληθυσμός των μάγων δεν είναι βιώσιμος

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Μπορεί να ξεκίνησε ως σειρά παιδικών βιβλίων, όταν όμως έγινε ταινία τα στοιχήματα ανέβηκαν και δεν μπορεί να γλιτώσει έτσι εύκολα από το ξυράφι της ανάλυσης των ενηλίκων. Εδώ θα μιλήσουμε για αριθμούς, για τον πληθυσμό δηλαδή των μαθητευόμενων μάγων που δεν μπορούν να υποστηρίξουν τον κόσμο που δημιούργησε η συγγραφέας. Η ίδια η Ρόουλινγκ έχει ισχυριστεί λοιπόν ότι το Hogwarts έχει περίπου χίλιους μαθητές. Ερευνώντας ωστόσο εξονυχιστικά τόσο τα βιβλία όσο και τις ταινίες, ο αναλυτής David Haber υπολόγισε ότι οι τέσσερις οίκοι της σχολής διαθέτουν το πολύ 70 μαθητές ο καθένας, κάτι που ρίχνει τον σχολικό πληθυσμό του Hogwarts στους 280 σπουδαστές. Κάτι που σημαίνει ότι κάθε χρονιά μόλις 40 απόφοιτοι βγαίνουν στον κόσμο των ενήλικων μάγων.

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Το μέλλον λοιπόν της μαγείας απειλείται από τον ελάχιστο πληθυσμό των μαθητευόμενων μάγων, κάνοντας το επάγγελμα να βάλλεται από την υπογεννητικότητα! Η Ρόουλινγκ ισχυρίστηκε βέβαια κατόπιν ότι υπάρχουν και άλλες σχολές μάγων, παραδέχτηκε ωστόσο ότι το Hogwarts παραμένει η μόνη σχολή μάγων σε ολόκληρη τη Βρετανία. Κι αν λάβουμε υπόψη μας ότι στη χώρα τα παιδιά σχολικής ηλικίας ανέρχονται στα 9,5 εκατομμύρια, τότε ο πληθυσμός των μαθητευόμενων μάγων ανέρχεται στο μόλις 0,00002% του γενικού σχολικού πληθυσμού! Αντίο μαγεία για πάντα λοιπόν, αν βασιστούμε τουλάχιστον στα δεδομένα της Ρόουλινγκ.

«Βatman»: Με τα εκατομμύρια που ξοδεύει ο Μπρους Γουέιν, δεν μπορεί να παραμείνει σούπερ ήρωας για πολύ ακόμα

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Τέτοιος είναι ο αντίκτυπος του Batman στον πλανήτη που υπάρχουν άνθρωποι μεταξύ μας που κάθονται και υπολογίζουν τα πάντα που τον αφορούν. Κι έτσι οι αναφορές για το πόσο κοστίζει να είσαι ο Batman κάνουν λόγο για περισσότερα από 550 εκατ. ευρώ (υπολογισμένα μέχρι σέντσι, αλήθεια)! Ο προϋπολογισμός περιλαμβάνει την εκπαίδευση, την έπαυλη και τα λειτουργικά κόστη για τα γκατζετάκια του, ακόμα όμως κι αν τα βγάλουμε όλα αυτά από την εξίσωση, το γεγονός ότι ο Batman ξοδεύει άφθονο παραδάκι κάθε φορά που εγκαταλείπει το Batcave παραμένει. Για παράδειγμα, τα καστομαρισμένα Batarangs κοστίζουν κάπου 250 ευρώ έκαστο. Πόσα έχετε δει να πετά ο σούπερ ήρωας στους εχθρούς του; Χιλιάδες, σωστά; Αν μάλιστα αντί για τα Batarangs πετούσε στους εχθρούς του τα 200ευρα που κοστίζουν, τότε το έγκλημα θα είχε παταχθεί εξολοκλήρου!

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Σοβαρά τώρα, μπορεί να είναι εκατομμυριούχος, ο ρυθμός που ξοδεύει όμως τα σεβαστά του εκατομμυριάκια θα τον είχαν αφήσει πανί με πανί στα τόσα χρόνια της δράσης του. Και σαν να μη φτάνει αυτό, ομάδα αθλητικογράφων έκατσε και υπολόγισε τις φυσικές δυνάμεις που χρειάζονται για τους άθλους του, καταλήγοντας ότι ο Batman θα μπορούσε να είναι Batman μόλις για 3 χρόνια στην καριέρα του, καθώς μετά η φόρμα του θα έπαιρνε τον κατήφορο και δεν θα μπορούσε να πάρει τα πόδια του.

«Starship Troopers»: Τα Bugs είναι ξεκάθαρα εξυπνότερα από τους σεναριογράφους

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Αν επιμένετε να βλέπετε το «Starship Troopers» σαν παρωδία αντίστοιχων ταινιών δράσης, πράξτε όπως καταλαβαίνετε, το γεγονός πάντως της τεράστιας σεναριακής τρύπας παραμένει! Στα μέσα της ταινίας λοιπόν μαθαίνουμε ότι τα Bugs εκτοξεύουν πλάσμα σε αστεροειδείς για να τους εκτρέψουν από την τροχιά τους και να χτυπήσουν έτσι τη Γη. Πιθανότατα οι σεναριογράφοι έκαναν κοπάνα από το σχολείο κι έτσι δεν άκουσαν ποτέ ότι οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι πολύ πολύ μακριά και εμείς, ως ανθρωπότητα, χρειαστήκαμε δεκαετίες διαστημικού ταξιδιού για να αγγίξουμε μόλις πρόσφατα τις παρυφές του ηλιακού μας συστήματος.

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Γι’ αυτό και τα Bugs στοχεύουν με τόση άνεση μετεωρίτες σε απομακρυσμένους πλανήτες και μπορούν κατόπιν να υπολογίσουν ακριβώς πού θα βρίσκεται ο διαστημικός βράχος στα εκατοντάδες χρόνια που θα κάνει για να φτάσει στη Γη! Ξέρουμε ότι τα Bugs είναι έξυπνα, αν όμως έχουν καταφέρει να καταστρέψουν τις γήινες πόλεις με πέτρες από την άλλη άκρη του γαλαξία, την ώρα που οι άνθρωποι πεθαίνουν κατά χιλιάδες όταν τα βάζουν μαζί τους, τότε είναι προφανές πως τους αξίζει να κυριαρχήσουν στον πλανήτη μας.

«The Simpsons»: Ο Homer και η Marge είναι στην ουσία πλούσιοι

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Οι αχτύπητοι Simpsons είναι υποτίθεται μια μικρογραφία της μέσης αμερικανικής οικογένειας, έτσι τουλάχιστον θέλει η πλοκή στις τόσες δεκαετίες που μετρά η σειρά στην τηλεόραση. Πώς γίνεται τότε και καθαρίζουν πολλά περισσότερα απ’ όλους εμάς; Ο Homer Simpson, παρά τα πάνω και τα κάτω της επαγγελματικής του καριέρας, είναι εδώ και χρόνια μόνιμος υπάλληλος στον Πυρηνικό Σταθμό Ενέργειας του Springfield, ο μέσος μισθός του οποίου είναι πάνω από 50.000 ευρώ τον χρόνο, περισσότερα από 4.000 ευρώ μισθό δηλαδή, κάτι που δεν χρειάζεται να τονίσουμε ότι υπερβαίνει κατά πολύ τις αποδοχές της μέσης οικογένειας στην Αμερική, την Ελλάδα αλλά και τη Δύση ολόκληρη!

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Και βέβαια μετά έχουμε και το σπίτι της «μέσης» αυτής οικογένειας, ένα παλάτι με 5 κρεβατοκάμαρες, διπλό γκαράζ, σαλόνι, τραπεζαρία, σοφίτα, υπόγειο, ακόμα και δωμάτιο φιλονικιών! Η μέση τιμή για το σπίτι των Simpsons κυμαίνεται στα 230.000 ευρώ, χωρίς να υπολογίσουμε φυσικά τα δύο αυτοκίνητα, τη σάουνα, το πιάνο και τα άπειρα αντικείμενα και συσκευές που κατέχουν. Μέση οικογένεια δεν τη λες με τίποτα!  

«Pacific Rim»: Τα Jaegers δεν θα μπορούσαν να δουλέψουν ποτέ

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Το «Pacific Rim» είναι ένα φιλμ όπου τεράστια ρομπότ γρονθοκοπούν στη μούρη εξίσου τεράστια τέρατα, οπότε η συνέπεια και η αληθοφάνεια δεν είναι στα φόρτε τους. Ακόμα και αυτές οι ταινίες όμως οφείλουν να υπακούν στους νόμους της φυσικής αν επιδιώκουν να γίνουν πιστευτές και να ταυτιστεί το κοινό με τους ήρωές τους. Τα ρομπότ δεν έχουν κατασκευαστικό πρόβλημα, αφού θεωρητικά θα μπορούσαν να φτιαχτούν, έχουν όμως πρόβλημα μεταφοράς. Στην ταινία τα κολοσσιαία Jaegers μετακινούνται από μέρος σε μέρος με ελικόπτερο, κι έτσι άνθρωποι εξυπνότεροι από μας έχουν υπολογίσει ότι τα ελικόπτερα που παρουσιάζονται μονάχα για λίγες στιγμές είναι τα Boeing CH-47 Chinook. Οι ίδιοι έξυπνοι άνθρωποι συμπέραναν κατόπιν, μετρώντας την τυπική μάζα του κολοσσιαίου ρομπότ, ότι θα χρειάζονταν κάπου 640 τέτοιου τύπου ελικόπτερα για να αντέξουν να σηκώσουν το βάρος του μέσου Jaeger!

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη μας ότι ο σκοπός ύπαρξης των ρομπότ είναι να αναχαιτίζουν τα τρομακτικά Kaiju πριν αγγίξουν τις ανθρώπινες πόλεις, τότε η έγκαιρη μεταφορά τους στο σημείο της κρίσης καθίσταται σημαντικό πρόβλημα. Θα μπορούσαν βέβαια να το κόψουν ποδαράτα, αν και με τη συχνότητα που εμφανίζονται οι απόκοσμες απειλές Kaiju, από ΗΠΑ και Ιαπωνία μέχρι και παντού στην υφήλιο, δεν θα προλάβαιναν να τα αποτρέψουν από τον αφανισμό του ανθρώπινου γένους.

«Star Wars»: Η Δύναμη κάνει τις μάχες με τα φωτόσπαθα αχρείαστες

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Σου αρέσει δεν σου αρέσει ο «Πόλεμος των Άστρων», οφείλεις να παραδεχτείς ότι η Δύναμη είναι απίθανη! Μπορείς να κάνεις πραγματικά τα πάντα με δαύτη αν είσαι πιστός υπηρέτης της, είτε στην καλή της πλευρά είτε στη σκοτεινή εκδοχή της. Μέχρι και τα Star Destroyers μπορείς να βγάλεις εκτός τροχιάς χρησιμοποιώντας τη, ένα αστρόπλοιο δηλαδή που ζυγίζει κάπου 5,4 εκατομμύρια τόνους! Κάτι που σημαίνει, εφαρμόζοντας τη γνωστή εξίσωση της κλασικής μηχανικής (Δύναμη = Μάζα x Επιτάχυνση), ότι ο τζεντάι ιππότης ασκεί δυνάμεις της τάξης των 6 δισεκατομμυρίων νιούτον! Κάτι που κάνει όλους τους σκληροπυρηνικούς φίλους του «Star Wars» να αναρωτούνται ότι αν μπορείς μόνο με τη δύναμη του μυαλού σου να κάνεις όλα αυτά τα υπεράνθρωπα πράγματα, τότε τι χρειάζονται τα φωτόσπαθα στις μάχες; Για την κινηματογραφική φαντασμαγορία του πράγματος, θα απαντούσε κανείς, αν και αυτό δεν φτάνει προφανώς για να δικαιολογήσει τη σεναριακή τρύπα.

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Αν ο τζεντάι μπορεί δηλαδή να επιταχύνει ένα αντικείμενο βάρους μισού κιλού σε ταχύτητες 200.000 μέτρων/δευτερόλεπτο (χρησιμοποιώντας τον ίδιο νευτώνειο νόμο), τότε τι καλύτερο από το να το εκτοξεύσει στον αντίπαλό του και να τελειώσει η μονομαχία μια ώρα αρχύτερα; Κι έτσι η Δύναμη κάνει τις μάχες παρελθόν, αφού κανονικά θα έπρεπε να κρατούν μόλις 2 δευτερόλεπτα, καθώς τίποτα δεν μπορεί να αντισταθεί στη απίστευτη δύναμη της Δύναμης.

«Matrix»: Γιατί δεν μπορούν να αποφύγουν κάποιες φορές οι πράκτορες τις σφαίρες;

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Είναι στο πρώτο φιλμ της σειράς που η Trinity πυροβολεί σχεδόν εξ επαφής έναν πράκτορα στο πρόσωπο, αφού ξέκανε πρωτύτερα μια ολόκληρη διμοιρία SWAT. Παρά το κινηματογραφικά εκπληκτικό της μάχης, ο πράκτορας θα έπρεπε να μπορεί να αποφύγει τη σφαίρα, όπως ακριβώς το κάνει δηλαδή και ο σωτήρας. Υπολογίζοντας μάλιστα την απόσταση στην οποία βρίσκεται ένας πράκτορας από τον Neo όταν αδειάζει την κάννη του όπλου του πάνω στον μεσσία (αν και μάταια, καθώς ο Neo τις αποφεύγει πάντα), τότε ο χρόνος αντίδρασης του πράκτορα εκτιμάται ότι είναι 0,04 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος! Κάτι που σημαίνει ότι μέχρι να ξεστομίσει η Trinity την εμβληματική ατάκα της «dodge this», ο πράκτορας όχι μόνο θα μπορούσε να αποφύγει τη σφαίρα αλλά να τη σκοτώσει κιόλας μέχρι να ολοκληρώσει τη φράση της!  

Η Trinity χρειάζεται δύο ολόκληρα δευτερόλεπτα για να πει το «dodge this», χρόνος άφθονος δηλαδή για τον ταχύτατο πράκτορα. Την ίδια στιγμή, κάπου 20 δευτερόλεπτα πρωτύτερα στην ταινία, ο ίδιος πράκτορας μπόρεσε να κινήσει το σώμα του τόσο αστραπιαία ώστε να αποφύγει τις σφαίρες που έγραφαν το όνομά του. Τι τον εμπόδισε λοιπόν να επαναλάβει το ίδιο όταν άκουσε την Trinity να μιλά; Μπορεί να φανεί σε κάποιους σχολαστικό αυτό, είναι όμως σημαντικό τόσο για την εξέλιξη της ταινίας όσο και για τη μυθολογία του «Matrix»: πότε μπορούν δηλαδή οι πράκτορες να αποφεύγουν σφαίρες, μόνο όταν μας βολεύει; 

«Forrest Gump»: Ο πλούτος του λειτουργεί ως τρύπα στην οικονομία

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Ο αλαφροΐσκιωτος χαρακτήρας του Tom Hanks ξεκινά στη ζωή ταπεινά, μόνο και μόνο για να καταλήξει στο τέλος βαθύπλουτος έμπορος γαρίδας, αστέρι του ράγκμπι, ήρωας πολέμου, ολυμπιονίκης στο πινγκ πονγκ και πολλά πολλά ακόμα. Δεν θα τα κρίνουμε όλα, καθώς καταλαβαίνετε πού πάει το πράγμα, θα μιλήσουμε μόνο για το πρώτο γεγονός, ότι έγινε δισεκατομμυριούχος δηλαδή.

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Χάρη στην ασύλληπτη επιτυχία της επαγγελματικής του περιπέτειας, ο Gump έχει πια προσωπική περιουσία που ανέρχεται στα 4,4 δισ. ευρώ (είχε αγοράσει υποτίθεται το 0,5% της Apple το 1980, οι εκτιμήσεις έγιναν από το περιοδικό Fοrbes!), την ίδια ώρα που δεν τον βλέπουμε να ξοδεύει σέντσι. Σκεφτείτε απλά-απλά τι γίνεται: ο Gump συσσωρεύει δισεκατομμύρια και δεν επιστρέφει τίποτα στην οικονομία, δημιουργώντας φυσικά ανισορροπία στις αγορές. Ούτε ξοδέματα ούτε σπατάλες, τα κρατά όλα για πάρτη του και αφήνει τους άλλους να παλεύουν με την καθημερινότητα. Ούτε σε φιλανθρωπικούς σκοπούς δεν δίνει δεκάρα τσακιστή.

«Friends»: Οι αγέραστοι

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Ο χρόνος στο σύμπαν των τηλεοπτικών «Friends» φαίνεται ακινητοποιημένος και δεν είναι μόνο το «αγέραστο» των ηθοποιών στα δέκα αυτά χρόνια προβολής τους. Από την αρχή μυρίζει το πράγμα: ο Ross γιορτάζει τα 29α γενέθλιά του σε τρεις απανωτές σεζόν, κάτι που ούτε η επίσημη σελίδα της σειράς δεν μπορεί να εξηγήσει!

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Τα θεματάκια με τον χρόνο δεν εξαντλούνται ωστόσο εδώ, καθώς η αιώνια αγαπημένη του Ross, η Rachel, είναι υποτίθεται έγκυος στον γάμο των Chandler και Monica, που έλαβε χώρα τον Μάιο του 2001, πήρε ωστόσο άδεια μητρότητας τον Αύγουστο του 2002, κάτι που υποδεικνύει ότι η Rachel κυοφορούσε για 15 ολόκληρους μήνες (τόσο σε πραγματικό όσο και τηλεοπτικό χρόνο)! Αυτές τις σεναριακές αδυναμίες (ή τεμπελιές) δεν μπορείς να τις φας έτσι απλά.

«Jurassic Park»: Το DNA δεν ζει τόσο για να αναβιώσουν οι δεινόσαυροι

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Μπορεί πολλοί από μας να λαχταρούμε να δούμε δεινόσαυρους με σάρκα και οστά, κάτι τέτοιο όμως είναι απλά αδύνατο, κι αυτό γιατί το δομικό στοιχείο της ζωής, το DNA, έχει ενσωματωμένη ημερομηνία λήξης. Σύμφωνα με τις παλαιοντολογικές μελέτες (τις πραγματικές, όχι της ταινίας!) που έγιναν στα απολιθωμένα οστά εξαφανισμένου προϊστορικού πουλιού, το DNA μπορεί να αντέξει κάπου 521 χρόνια. Κάτι που σημαίνει ότι ένα ζώο που πέθανε παλιότερα από τον 15ο αιώνα, ακόμα κι αν έχει διατηρηθεί με όλες τις σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους, δεν θα έχει πια αναλλοίωτο DNA που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κλωνοποίησή του.

Κινηματογραφικοί κόσμοι που δεν αντέχουν στη λογική ανάλυση! 

Κάτι που σημαίνει ότι πιθανότατα δεν θα μπορέσουμε ποτέ να αναβιώσουμε τους δεινόσαυρους, κάνοντας όλο το σύμπαν του «Jurassic Park» ιστορίες για αγρίους.

0 σχόλια :