Ιταλική πρωτοπορία στη νέα εποχή βιοκαυσίμων από απορρίμματα
Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014 Ετικέτες Περιβάλλον
0
Τα προηγμένα βιοκαύσιμα θα πρέπει να αποτελούν το 0,6 τοις εκατό κάθε τύπου βενζίνης και ντίζελ που χρησιμοποιείται για την κίνηση οχημάτων και φορτηγών στην Ιταλία από το 2018 και μετά. Με τη νέα αυτή ρύθμιση, η Ιταλία γίνεται η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που υποχρεώνει τους προμηθευτές καυσίμων να ενσωματώσουν αυτή την πηγή ανανεώσιμης ενέργειας στα προϊόντα τους.
Το 2009, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προώθησε την εφαρμογή των βιοκαυσίμων στον
τομέα των μεταφορών, ωστόσο ο στόχος του 10 τοις εκατό ως ποσοστό
χρήσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κρίθηκε υπερβολικά υψηλός για τα
συμβαλλόμενα μέρη. Ακολούθησαν πολλά επίσημα και ανεπίσημα παράπονα,
κυρίως όσον αφορά την παραγωγή βιοκαυσίμων, ή ακριβέστερα, τη χρήση
γεωργικών εκτάσεων για την παραγωγή βιοκαυσίμων αντί των παραδοσιακών
καλλιεργειών.
Όλα αυτά οδήγησαν στη μείωση του απαιτούμενου ποσοστού στο 5,75 τοις
εκατό, ενώ ο στόχος είναι ήδη από το 2020 τα προηγμένα βιοκαύσιμα από
φύκια και απόβλητα να αποτελούν τουλάχιστον το 2,5 τοις εκατό της
ενέργειας που χρησιμοποιείται στις μεταφορές.
Η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που έλαβε σοβαρά αυτόν τον στόχο είναι η
Ιταλία, η οποία πέρασε πρόσφατα νομοθεσία που υποχρεώνει όλους τους
προμηθευτές καυσίμων να περιλαμβάνουν 0,6 τοις εκατό προηγμένων
βιοκαυσίμων στα προϊόντα τους ως το 2018. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να
αυξηθεί στο 1 τοις εκατό μέχρι το 2022.
Η
απόφαση της ιταλικής κυβέρνησης έρχεται μόλις ένα χρόνο μετά την έναρξη
λειτουργιών του πρώτου εργοστασίου για την παραγωγή προηγμένων
βιοκαυσίμων. Η εγκατάσταση βρίσκεται στην κοινότητα Κρεσεντίνο και
παράγει περίπου 75 εκατομμύρια λίτρα βιοκαυσίμων από απόβλητα και
ενεργειακές καλλιέργειες. Το ερχόμενο έτος, η χώρα αναμένει να διαθέτει
άλλα τρία εργοστάσια παραγωγής βιοκαυσίμων στη νότια Ιταλία.
Η βιομηχανία χαιρέτισε την κυβερνητική απόφαση, δηλώνοντας ότι αποτελεί
μία μεγάλη και αναγκαία ώθηση για την προσέλκυση επενδυτών. Σύμφωνα με
τους εμπειρογνώμονες του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών, η κίνηση
αυτή δίνει την Ιταλία ηγετικό ρόλο στην Ευρώπη και τονώνει την ελπίδα
ότι θα ακολουθήσουν και άλλοι.
πηγη