0
Όσο παλαιότερα, τόσο εντυπωσιακότερα. Concept cars, αλλά και παραγωγής, με πρωτότυπη σχεδίαση και επαναστατικές λύσεις.
Ας τα δούμε.
STOUT SCARAB, 1936
Ένα mini van που τα είχε όλα: άφθονο χώρο, θέρμανση και ανεξάρτητη ανάρτηση για μέγιστη άνεση.
OEUF ÉLECTRIQUE, 1942
Δημιούργημα του Γάλλου μηχανικού Paul Arzens που έψαχνε να βρει μια λύση αυτοκίνησης εν μέσω παντελούς έλλειψης καυσίμων κατά τη γερμανική κατοχή. Ζύγιζε 350 κιλά, ήταν διθέσιο και είχε αυτονομία 100 χλμ.
NORMAN TIMBS SPECIAL, 1947
Βασισμένο στο Emil Diedt Roadster, έχει τον κινητήρα στο κέντρο, είναι το μοναδικό κομμάτι στο είδος του και δεν έχει πόρτες.
FIREBIRD I XP-21, 1953
Το πυραυλοκίνητο, κυριολεκτικά, αυτοκίνητο της General Motors ξεπερνούσε με άνεση τα 360 χλμ/ώρα και έγινε ο προπομπός για άλλα δύο παρόμοια μοντέλα.
GILDA, 1955
Οι μηχανικοί της Chrysler σχεδίασαν αυτό το μοντέλο έχοντας στο μυαλό τους να το εφοδιάσουν με πυραυλοκινητήρα, αλλά προτίμησαν τη συμβατική λύση ενός βενζινοκίνητου.
FERRARI MODULO, 1970
Βασισμένη στην 512 S, ήταν ένα concept που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης και δεν ξεπέρασε ποτέ το στάδιο του show car.
LANCIA STRATOS HF ZERO, 1970
Είναι ο προπομπός της διάσημης Stratos που μεσουράνησε στα ράλι τη δεκαετία του ’70, αλλά ήταν ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο με ασυνήθιστο σχήμα -τόσο, που ο οδηγός σκαρφάλωνε μέσα από το ανοιχτό παρμπρίζ- με ύψος μόλις 83 εκ.
PORSCHE 918 SPYDER, 2010
Ο προπομπός της υβριδικής 918 που είναι σε παραγωγή από το 2013.
FORD SPEEDSTER, 1932
Το αυτοκίνητο που σχεδίασε και οδήγησε προσωπικά ο Edsel Ford, γιος του ιδρυτή της θρυλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
VOISIN C-25 AERODYNE, 1934
Από τα ωραιότερα δείγματα γαλλικού σχεδιασμού.
TASCO, 1948
Είχε χειριστήρια και μανέτες αεροπλάνου -όπως ήταν τότε η μόδα της εποχής- αλλά δεν ξεπέρασε ποτέ το στάδιο του πρωτοτύπου.
LE SABRE, 1951
Το αυτοκίνητο της General Motors που ξεκίνησε όλη την εποχή και τη μόδα των μυτερών «πτερυγίων» στις γωνίες, καθώς και το καμπυλωτό παρμπρίζ – μέχρι τότε όλα ήταν μονοκόμματα και παραλληλόγραμμα.
CHRYSLER THUNDERBOLT, 1941
Με σχήμα εμπνευσμένο από τις αεροδυναμικές ατμομηχανές της εποχής, είχε τα φώτα ενσωματωμένα στο αμάξωμα και σκληρή μεταλλική μετακινούμενη οροφή.
BUICK CENTURION, 1956
Εσωτερικό εμπνευσμένο από αεροπλάνο, όπως και τα τζάμια γύρω από την καμπίνα του που θυμίζουν καλύπτρα αεροσκάφους. Αντί για καθρέφτη οπισθοπορείας είχε εγκατεστημένη κάμερα.
CADILLAC CYCLONE, 1959
Το πρώτο «έξυπνο» αυτοκίνητο στην ιστορία, μπορούσε να κινηθεί με ασφάλεια χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού, ακολουθώντας ένα καλώδιο στο οδόστρωμα που το ανίχνευε ο αισθητήρας του. Το εντυπωσιακότερο όμως ήταν το ραντάρ, κρυμμένο στους κώνους μπροστά, το οποίο θα προειδοποιούσε για επικείμενη σύγκρουση αν ποτέ το μοντέλο αυτό έβγαινε στην παραγωγή.