Μεγαλιθικα μνημεια

Οι ερευνητές πρόσφατα είχαν τη σπάνια ευκαιρία να "χτυπήσουν" τους γιγαντιαίους ογκόλιθους στο Στόουνχετζ και είδαν ότι κάθε ένας αντήχησε με ήχους όπως αυτών των μεταλλικών ή ξύλινων καμπανών. Πρότειναν ότι το παράξενο μνημείο ήταν κάποτε είτε ένα αρχαίο σύστημα επικοινωνίας για μεγάλες αποστάσεις, ή ένα σύστημα καμπανών εκκλησίας της Λίθινης Εποχής.


Όμως, παρά των αιώνων πιθανολογίας, οι επιστήμονες δεν είναι πολύ πιο κοντά στην αποκάλυψη γιατί το αινιγματικό μνημείο υψώθηκε στην πεδιάδα Salisbury της Αγγλίας χιλιάδες χρόνια πριν. Θρύλοι αποδίδουν την περιοχή σε μαγεία του Μέρλιν, και θεωρητικοί συνωμοσίας έχουν πιστώσει εξωγήινους και ΑΤΙΑ για τα μεγαλιθικά μνημεία. Εν τω μεταξύ, οι επιστήμονες προτείνουν πιο γειωμένες θεωρίες σχετικά με την τοποθεσία. Από γιγαντιαίο μουσικό όργανο ως νεκροταφείο των εκλεκτών, εδώ είναι επτά από τις πιο δημοφιλείς θεωρίες σχετικά με το γιατί το Stonehenge χτίστηκε.


1. Ιερός κυνηγότοπος

Η περιοχή γύρω από το Στόουνχετζ ήταν έδαφος κυνηγιού κατά μήκος μιας αρχαίας μεταναστευτικής διαδρομής ενός είδους βοοειδών, χιλιάδες χρόνια πριν ανυψωθούν οι πρώτες πέτρες, σύμφωνα με αρχαιολογικές μαρτυρίες. Μια τοποθεσία μόλις ένα μίλι (1,6 χιλιόμετρα) μακριά από το Wiltshire της Αγγλία- μεγάλιθοι περιέχουν ενδείξεις ανθρώπινης παρουσίας που εκτείνονται σε 3000 χρόνια, μεταξύ των οποίων χιλιάδες οστά βοοειδών, εργαλείων από πυριτόλιθο και τα αποδεικτικά στοιχεία καύσης. Το ίδιο το Stonehenge φέρει αποδείξεις κατασκευής ήδη πριν από 8.500 έως 10.000 χρόνια, όταν μερικοί στύλοι πεύκου τοποθετήθηκαν για να δημιουργήσετε μια αρχαία κατασκευή. Αυτά τα  αρχαιολογικά στοιχεία υπαινίσσονται ότι η περιοχή ήταν αρχικά ένας αρχαίος κυνηγότοπος και χώρος εορτασμού, και ίσως τα μεγάλιθοι εγέρθηκαν για να μνημονεύσουν τη κρεάτινης γενναιοδωρία.


2. Μνημείο ενότητας;

Κατασκευή του Στόουνχετζ μπορεί να ήταν κάτι περισσότερο από αρχέγονο μπάρμπεκιου. Μερικοί πιστεύουν ότι οι βρετανικοί μεγάλιθοι χτίστηκαν για να γιορτάσουν την ειρήνη και την ενότητα. Κατά τη διάρκεια της περιόδου της έντονης οικοδομικής εργασίας του μνημείου , μεταξύ 3000 π.Χ. και 2500 π.Χ., η κουλτούρα του βρετανικού νησιού ήταν όλο και περισσότερο ενοποιημένη, γεγονός που εξηγείται από την εδραίωση ομοιόμορφης κεραμικής σε ολόκληρη την περιοχή. Η μαζική προσπάθεια χρειαζόταν χιλιάδες εργάτες και χρησιμοποιήθηκαν πέτρες από την απομακρυσμένη Ουαλία. Δουλεύοντας σε ένα τόσο μεγάλο πρόγραμμα συνεργασίας θα ήταν από μόνη της μια ενοποιητική άσκηση. 


3. Αστρονομικό ημερολόγιο 

Πολλοί πιστεύουν ότι οι αρχαίοι γιόρταζαν το  χειμερινό ηλιοστάσιο στο Στόουνχετζ. Η λεωφόρος κοντά στο Στόουνχεντζ είναι ευθυγραμμισμένη με το ηλιοβασίλεμα του χειμερινού ηλιοστασίου, και τα κοντινά αρχαιολογικά στοιχεία δείχνουν ότι η σφαγή των χοίρων γίνονταν κατά τους μήνες Δεκέμβριο και Ιανουάριο - ενδεχομένως για τη γιορτή των μέσων του χειμώνα . Η περιοχή αντικρίζει επίσης την ανατολή του ηλίου κατά τη διάρκεια του θερινού ηλιοστασίου, και χιλιάδες επισκέπτες ακόμη συρρέουν στην περιοχή κάθε χρόνο για να γιορτάσουν εκείνη τη στιγμή. 


4. Ηχητική ψευδαίσθηση του Στόουνχεντζ

Δύο παίκτες γκάιντας που παίζουν σε ένα πεδίο γύρω από το Στόουνχεντζ θα δουν τους ήχους τους να ακυρώνονται σε ορισμένα σημεία, μια ηχητική ψευδαίσθηση που μπορεί να ενέπνευσε τους δημιουργούς του Στόουνχεντζ , σύμφωνα με μια παρουσίαση που δόθηκε κατά το 2012 στο συνέδριο American Association for the Advancement of Sciences. Τα μεγαλιθικά μνημεία μπορεί να έχουν χτιστεί για να αυξάνουν την φυσική ακύρωση του ήχου της περιοχής, με τους ογκόλιθους να μπλοκάρουν επιλεκτικά τον ήχο. Στην πραγματικότητα, για το μνημείο συχνά χρησιμοποιείται το παρατσούκλι "πέτρες του αυλητή" στην Αγγλία, και ο θρύλος υποστηρίζει ότι μαγικοί αυλήτες οδηγούσαν παρθένες στο πεδίο και, στη συνέχεια τις μετέτρεπαν στις πέτρες που υπάρχουν και σήμερα. Ακόμη και εκείνοι που δεν ενστερνίζονται τη θεωρία της ηχητικής ψευδαίσθησης δεν αμφισβητούν ότι το Stonehenge έχει καταπληκτική ακουστική, με τη σπηλαιώδη ηχώ που συναντάμε συνήθως σε αίθουσες διαλέξεων ή σ' έναν καθεδρικό ναό


5. Νεκροταφείο των εκλεκτών

Σύμφωνα με μια μελέτη το μυστηριώδες μνημείο μπορεί να ήταν κάποτε ένα νεκροταφείο για την ελίτ. Χιλιάδες σκελετικά θραύσματα από τουλάχιστον 63 άτομα έχουν εκταφή από την περιοχή, με το ποσοστό ανδρών, γυναικών και παιδιών που βρέθηκαν εκεί να είναι το ίδιο. Οι ταφές χρονολογούνται στο 3000 π.Χ., όπου κατασκευή του μνημείου ξεκίνησε. Οι αρχαιολόγοι έχουν επίσης αποκαλύψει ένα πιθανό μπολ θυμίαματος και ένα κεφάλι ροπάλου, αντικείμενο που συνήθως συνδέεται με την ελίτ στην αρχαία κοινωνία. 


6. Γιγαντιαίες καμπάνες 

Η νεότερη θεωρία προτείνει πως οι δολερίτες και σαρσενικοι λίθοι στο Στόουνχεντζ παράγουν μοναδικούς, ελαφρά διαφορετικούς ήχους παρόμοιους με κούφιες ξύλινες ή μεταλλικές καμπάνες. Επειδή οι ​​ήχοι θα μεταφέρονταν σε μεγάλες αποστάσεις, αυτοί οι ήχοι θα μπορούσαν να ήταν μια μορφή πρωτόγονης επικοινωνίας, ή εναλλακτικά, μπορούσαν να έχουν χρησιμοποιηθεί όπως οι καμπάνες της εκκλησίας σήμερα. Η ιδέα της χρησιμοποίησης των βράχων για δημιουργία μουσικής δεν είναι κάτι καινούργιο. Πολλοί άλλοι πολιτισμοί έχουν χρησιμοποιήσει λιθόφωνα σαν τα ξυλόφωνα που παράγουν μοναδικούς ήχους. 


7. Θεραπευτήριο 

Πολλοί από τους θαμμένους σκελετούς κοντά στο χώρο φέρουν σημάδια ασθένειας ή τραυματισμού, οδηγώντας τους Geoffrey Wainwright και Timothy Darvill να προτείνουν ότι η περιοχή ήταν αρχαίο θεραπευτήριο. Προσδίδοντας αξιοπιστία σε αυτή την θεωρία, πολλές από τις μπλε πέτρες του Στόουνχεντζ έχουν κομματιαστεί και πάρθηκαν μακριά κατά τη διάρκεια των αιώνων, πιθανόν από  προσκυνητές που έρχονταν από μακριά και αναζητούσαν προστατευτικά ή θεραπευτικά φυλαχτά από την περιοχή. Φυσικά, το Στόουνχεντζ μπορεί να έχει κατασκευαστεί για πολλούς, για μερικούς ή για κανένα από τους παραπάνω λόγους, και οι πιθανότητες είναι κανείς να μην μάθει ποτέ στα σίγουρα.
 

0 σχόλια :