NASA: Σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με το έδαφος για αεροσκάφη
Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2014 Ετικέτες Τεχνολογια
0
Ένα εξελιγμένο αυτόματο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με το έδαφος
(Automatic Ground-Collision Avoidance System- Auto-GCAS), το οποίο θα
μπορούσε να μειώσει σημαντικά τα αεροπορικά ατυχήματα, ενσωματώνεται στα
συστήματα ελέγχου πτήσεως του στόλου των F-16 της αμερικανικής
πολεμικής αεροπορίας.
Το εν λόγω λογισμικό αναπτύχθηκε στο Armstrong Flight Research Center
της ΝASA (Καλιφόρνια) σε συνεργασία με το Οffice of the Undersecretary
for Personnel and Readiness, το Air Force Research Laboratory, το Air
Force Test Center (AFTC) και τη Lockheed Martin. Αναμένεται να «δει»
εφαρμογή σε μια ευρεία γκάμα τόσο πολιτικών, όσο και στρατιωτικών
αεροσκαφών.
Εκτεταμένες δοκιμές πτήσεις στο Armstrong έδειξαν ότι προηγμένη
τεχνολογία υπολογιστών θα μπορούσε να μειώσει τον αριθμό ατυχημάτων που
έχουν να κάνουν με την αποκαλούμενη «Ελεγχόμενη Πτήση προς το Έδαφος»
(CFIT- Controlled Flight into Terrain). To CFIT είναι ένας από τους
πλέον σημαντικούς λόγους θανάτων τόσο στην πολιτική όσο και στην
πολεμική αεροπορία, με αποτέλεσμα περίπου εκατό θανάτους ετησίως μόνο
στις ΗΠΑ. Αν και συστήματα ειδοποίησης σε κόκπιτ έχουν πρακτικά
εξαλείψει το CFIT για τις μεγάλες αερογραμμές, το ζήτημα εξακολουθεί να
υφίσταται για πολεμικά αεροσκάφη, ελικόπτερα κ.α.
Η εφαρμογή του Auto-GCAS στα F-16 αποτελεί μία «απάντηση» στα συμβάντα
που προκύπτουν λόγω της απόσπασης προσοχής ή της «αχρήστευσης» πιλότων
για άλλους λόγους, που καταλήγουν να συντρίβονται στο έδαφος με
λειτουργικά, κατά τα άλλα, αεροσκάφη. Στα χαρακτηριστικά του συστήματος
περιλαμβάνονται τροποποιήσεις στον ψηφιακό υπολογιστή ελέγχου πτήσης,
προηγμένος εξοπλισμός data-transfer και τροποποιημένο λογισμικό
αποστολής. Καθώς το αεροπλάνο πλησιάζει στο έδαφος, ο υπολογιστής
υπολογίζει πόσος χρόνος απομένει για την πρόσκρουση και στη συνέχεια
προβαίνει σε ελιγμό αυτόματου πιλότου για την αποφυγή της.